سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
تدریس
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :6
کل بازدید :41304
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/13
11:21 ص

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برای اطلاع و آگاهی عموم از جزییات لایحه بودجه سال 1391 کل کشور، مفاهیم فنی موجود در این لایحه را به زبانی ساده تبیین و منتشر کرد. ادامه مطلب...

  

1- تولید کنندگان و مصرف کنندگان هنگام افزایش قیمت یک کالای معین ، چه رفتاری از خود نشان می دهند؟

تولید کنندگان هنگام افزایش قیمت یک کالا ی معین ، عرضه ی ان کالا را افزایش داده و مصرف کنند گان میزان مصرف و خرید خود را کاهش می دهند.

 2- عوامل موثر بر تصمیم مصرف کنند گان را در خرید یک کالا نام ببرید.

قیمت کالا ، در امد ، سلیقه ی مصرف کننده و قیمت سایر کالا ها.

 3- انگیزه ی تولید کننده در تولید یک کالا چیست ؟       رفع نیاز

 4- انگیزه ی تولید کننده در تولید یک کالا چیست ؟      کسب سود

 5- بازار در چه شرایطی دچار مازاد عرضه و در چه شرایطی دچار کمبود عرضه می شود؟

در قیمت های پایین تر از قیمت تعادلی بازار دچار کمبود عرضه می گردد ، زیرا به دلیل ارزان بودن کالا تقاضا برای ان زیاد است و تولید کننده گان هم انگیزه ای باری تولید بیشتر ندارد. در قیمت های بالاتر از قیمت تعادلی بازار دچار مازادعرضه می گردد ، چون ، به دلیل گران بودن کالا ، تولید کنندگان به خاطر کسب سود بیشتر به تولید بیشتر می پردازند ، در حالیکه مصرف کنندگان به خاطر گران بودن به خرید و مصرف ان تمایلی ندارند.

 6- هنگامی که بازار دچار کمبود عرضه است ، چگونه می تواند به حالت تعادلی برسد؟

زمانی که قیمت یک کالا از سطح قیمت تعادلی پایین تر می اید بازار دچار کمبود عرضه می گردد و گروهی از مصرف کنندگان موفق به خرید ان کالا نمی شود و برای به دست اوردن ان حاضرند مبلغ بیشتری بپردازند در نتیجه ، قیمت ان افزایش می یابد . در این حالت ، تولید کننده به تولید بیشتر رغبت پیدا می کند و تولید می کند و تولید خود را افزایش می دهد و فاصله ی بین عرضه و تقاضای ان کالا کاهش می یابد تا به قیمت تعادلی برسد.

 7-بین بازار انحصاری و بازار رقابتی چه تفاوتی وجود دارد؟

در بازار رقابتی تعداد خریدان و فروشندگان زیاد است و هیچ کدام نمی توانند شرایط خود را به دیگری اعمال کنند . در حالی که در بازار انحصاری ، خریدان یا فروشندگان ممکن است به یک یا چند نفر محدود باشند که انحصارگر می تواند شرایط خود را به دیگری اعمال کند.

 8- مزایای بازار رقابتی نسبت به بازار انحصاری چیست؟

مزایای بازار رقابتی به انحصاری عبارت است از:

1- در بازار رقابتی ،خرید قدرت انتخاب دارد و می تواند کالای مرغوب تر و با قیمت پایین تر تهیه کند . در حالی که در بازار انحصاری باید به سراغ انحصارگر برود. انحصارگر نیز می تواند شرایط خود را به طرف مقابل تحمیل کند.

2- در بازار رقابتی ، فروشندگان به خاطر رقابت سعی در بالا بردن کیفیت کالای تولیدی خود می کنند و از سوی دیگر ، قیمت خود را کاهش می دهند که در بازار انحصاری چنین نیست.


90/12/15::: 6:7 ع
نظر()
  

گزارش تحقیق را همانند یک مقاله علمی تدوین کنید و می‌تواند شامل اجزای زیر باشد:

 صفحه عنوان (همانند طرح تحقیق)

فهرست مطالب (سعی کنید با دستورات ورد فهرست‌گیری کنید)

1. مقدمه (در واقع معرفی گزارش تحقیق است که از طرح تحقیق می‌توان برای نوشتن آن استفاده کرد. پاراگراف آخر مقدمه باید بخش‌های مختلف گزارش تحقیق را معرفی کند. در آخرین مرحله از نگارش گزارش تحقیق آن را نهایی کرد)

 2. روش تحقیق (روش تحقیق شامل نوع تحقیق، جامعه آماری و نمونه‌گیری، روش گردآوری داده‌ها و روش تحلیل اطلاعات است. اگر تحقیق شما توصیفی و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای است و ماهیت جامعه آماری و نمونه شما برای خواننده شفاف است می‌توانید پاراگرافی از مقدمه را به آن اختصاص دهید.)

3. مباحث نظری و پیشینه تحقیق (شامل مطالعات نظری و کاربردی در ایران و سایر کشورها درباره موضوع تحقیق است که می‌توانید از مباحث طرح تحقیق خود نیز استفاده کنید)

4. بیان داده‌ها و اطلاعات (بیان منبع گردآوری داده‌ها و نمایش داده‌ها در جداول و نمودارهای مناسب و تدوین وضعیت موجود داده‌ها با استفاده از شاخص‌ها و معیارهای مناسب مانند نرخ رشد، میانگین و ...)

5. تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتیجه‌گیری (به روش کیفی یا کمی می‌توانید داده‌های تحقیق را تجزیه و تحلیل کنید و به نتایج نهایی برسید. تحلیل کمی می‌تواند با ارائه جدول و نمودار و محاسبه نرخ رشد، میانگین، واریانس، حداقل و حداکثر یا با کمک محاسبه نرخ همبستگی یا برآورد رگرسیون باشد)

6. پیشنهادها (اگر به پیشنهاد مشخصی نرسیدید لازم نیست) 

کتابنامه (حاوی مشخصات کامل منابع استفاده شده در گزارش تحقیق)

پیوستها (مانند پرسشنامه، جداول تفصیلی، نتایج کامپوتری و ...)

 


  

سوسک از دیدگاه دانشجویان رشته های مختلف - طنز ادامه مطلب...

  
  

بالاخره مطالب اقتصاد هنرستان رو پیدا کردم  و بزودی دراینجا قرار می دهم

1- دلیل اهمیت مطالعه ی حسابداری ملی را بیان کنید.   چون به کمک حسابداری ملی می توان تاثیر به کارگیری سیاست های اقتصادی مختلف را بر سطح زندگی مردم و رشد اقتصادی جامعه سنجیده ، یعنی ، میزان کل تولید کالا و خدمات ، سطح رفاه و درامد اعضای ان جامعه را مشخص می کند.

2- فعالیت تولیدی چیست؟  فعالیت تولیدی فعالیتی است که به تهیه کالا و خدمات مورد نیاز مردم بپردازد یا ارزش کالاها و خدماتی را که از قبل تهیه شده است ،افزایش دهد.

3-چرا در اندازه گیری تولید کل جامعه ارزش کالاهای واسطه ای محاسبه نمی شود ؟    به این دلیل که ارزش کالا های واسطه ای در بطن کالا های نهایی نهفته است. اگر ارزش ان را محاسبه کنیم ، در واقع ارزش کالاهای را دوبار محاسبه کرده ایم ، یک بار به صورت بخشی از ارزش کالا های نهایی و یک بار هم به صورت مستقل .

4- برای محاسبه ی فعالیت های تولیدی در حسابداری ملی چه شرایطی لازم است؟   1-کالا ی تولیدی از بازار عبور کند.  2- فعالیت به تولید کالا و خدمات نهائی منتهی شود.  3- تولید در محدوده مکانی معینی صورت گیرد.

4- فعالیت تولیدی قانونی و مجاز باشد.

5-چرا هر ساله باید در صدی از تولیدات جامعه را بابت استهلاک کالا های سرمایه ای کنار گذاشت؟  به جهت جای گزینی یا تعمیر کالا های سرمایه ای

6- کدام یک از دو شاخص در امد ملی و درامد سرانه در مقایسه ی بین جوامع نقش و اهمیت بیشتری دارد؟به چه دلیل؟  از ان جا که جمعیت کشور های مختلف متفاوت است ، در امد سرانه که مشخص کننده ی سهم متوسط هر فرد جامعه از میزان در امد یا تولید ان جامعه است، معیاری مناسبی برای مقایسه ی سطح زندگی و رفاه افراد در جوامع مختلف است.

7- برای محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه چه روش هایی وجود دارد؟نام ببرید.    1-روش هزینه ای 2-روش در امدی   3-روش تولید (( ارزش افزوده))

8- ایا برای محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه استفاده از یک روش کافی است؟چرا؟  خیر، زیرا ، به منظور جلوگیری از اشتباه حداقل باید از دو روش ، ارزش تولیدات کل جامعه را حساب کرد

9- روش ارزش افزوده را در محاسبه ی ارزش کل تولیدات جامعه شرح دهید.  کالا ها و خدماتی که خانوار ها از ان استفاده می کنند ، مراحل مختلف تولید را طی کرده و در هر مرحله ، بر ارزش محصول افزوده می شود و سپس به مرحله ی بعد تحویل می گردد. برای محاسبه ی ارزش کل تولید کالا های و خدماتی نهایی ، ارزش های افزوده شده در مرحله های مختلف را با هم جمع می کنند ، به عنوان مثال ، فرض کنید ارزش پنبه ی تولید شده در یک جامعه 500ریال است. اگر پنبه را در کارخانه ی نساجی به نخ تبدیل کنند، ارزش ان 700ریال می شود و بعد از ان چنانچه نخ را به پارچه نخ را به پارچه تبدیل کنند ، قیمت ان 1000ریال می گردد و با تبدیل پارچه به پوشاک ، قیمت ان 1500ریال می شود . در این حالت ، در هر مرحله به قیمت کالای اولیه مقداری افزوده شده است که این ارزش افزوده مساوی با قیمت نهایی کالای تولید شده ((پوشاک))است.

10- برای جلوگیری از اشتباه ناشی از افزایش قیمت در محاسبه ی تولید کل جامعه چه باید کرد؟  برای جلوگیری از اشتباه ، سال معینی را به عنوان ((سال پایه)) انتخاب می کنیم ارزش تولیدات هر سال را بر حسب قیمت کالا ها و خدمات در سال پایه (( نه سال جاری )) محاسبه می ناییم، بدین ترتیب ، اثر تغییرات قیمت در محاسبه ی تولید کل از بین می رود و تغییرات مو جود فقط نشان دهنده ی تغییر میزان تولید کالا ها و خدمات خواهد بود.


90/12/8::: 4:1 ع
نظر()
  

فال حافظ